23 September 2024

 28/10/2023.

Bersempena sambutan Hari Audiologi Sedunia 2023, Hear Me dijemput bagi membuat persembahan dalam majlis tersebut. Majlis tersebut berlangsung di Auditorium Hospital Cyberjaya. Sebelah rumah mama je hehehe. Selepas ditimbang tara dan kami decide untuk anak Hear Me membuat persembahan sajak. Ini memandangkan kesukaran untuk kami melatih anak2 HM kami jika kami memilih persembahan lain dan kekangan masa untuk kami membuat pemilihan.




Danial dan Muna dipilih bagi memudahkan pengurusan kami. Alhamdulillah, Danial tidak menolak dan selalu memudahkan kerja mama sebagai salah seorang AJK Hear Me. Latihan dan hafal skrip pun bermula dalam tempoh 2 minggu. Debaran kian terasa sewaktu hari raptai di lokasi. Suara bergetar menunjukkan Danial dalam keadaan gugup dan berperang dengan diri sendiri. Namun baiknya anak ini, dia tidak menolak dan tetap melakukan sebaik yang mampu.


Ini merupakan peluang bagi Danial melatih dirinya di hadapan khalayak ramai. Ini juga satu ruang yang sangat diperlukan oleh Danial dan anak-anak Hear Me belajar meningkatkan keyakinan diri mereka. Sudah pasti cara ini merupakan satu latihan realiti yang menggerunkan namun ianya sangat memberi impak yang baik buat mereka. Its ok, berdebar, menggigil,seram sejuk,takut itu adalah normal. Melakukan sedikit kesilapan ketika di atas pentas juga normal sebagai seorang manusia. Bagi menunjukkan tanda sokongan pada mereka, walau macam mana hasilnya, raikan lah usaha mereka. Teruskan sokongan agar mereka berani mencuba lagi dan belajar memperbaiki diri. Eh, kalau tiba-tiba mama disuruh naik pentas bagi sharing pun mama gigil. Entah-entah hilang terus suara mama atas pentas. 




Danial, awak sudah lakukan yang terbaik. Awak penyelamat mama, awak penyelamat Hear Me saat kami terdesak. Awak dan Muna adalah gandingan yang serasi di atas pentas. Thank you sayang.


No comments:

Post a Comment