29 December 2011

pErNoLaKaN dAnIaL kE Pra sEkOlAh 2012

Danial tak dpt masuk pra...huhuhu
mama dh wat rayuan utk kamu sayang...tp GAGAL juga...
alasan yg pihak sekolah bg mula2 adalah sbb gaji abah melebihi syarat..pastu mereka srh buat rayuan sbb special kes katanya..disertakan dgn surat sokongan dr therapies @ doktor danial...lps mama dptkan surat sokongan lama sgt feedback dr pihak sekolah..abah asyik turun naik sekolah tp guru besar yg tak berapa nk membesar tu tak de..kerani dia kata mggu lagi 1 guru besar ada kat sekolah full...ok la...so mggu lagi 1 mama pula gi sekolah ngan atok danial..sian kat atok ngan nenek dh susah2 je trn KL kan...risaukan cucu dia..nasib kami malang lagi sbb guru besar tak dtg sbb cuti..so mama dh malas dh nk trn naik bangunan sekolah tu..atok danial pun tanya ngan kerani tu,mcm mana ni guru besar tak de takkan guru kanan tak amik alih..mcm ni ke cara sekolah beroperasi?skrg kami nk tahu apa result dr guru besar?sebenarnya surat tu guru besar dh baca ke blm?kalo dh baca takkan tak de sebanrang tindakan @ feedback...???..haa..dh cuak la tu kerani tu nk jawab..so kerni tu pun ckp,guru besar dh bg jawapan dh..sepatutnya pihak pra dh anta surat pernolakkan..seb baik kerani tu jwb ngan nada baik..kalo tak mau kami fire...otoman bertukar...hiyakkkkkkkkkk...hahaha

so mama tanya sbb apa pernolakkan kali ni?kami nk tahu sbb juga la..so kerani tu ckp mula2 sbb ialah koata dh penuh..dh cukup 50 org..(mama tau la koata dh penuh..tp sblm ni yg srh kami wat rayuan tu nape?napa awal2 lagi tak mudahkan kije?nape awl2 lagi nk bg harapan kat kami?lps tau anak saya ada kad pendaftaran OKU trs berubahkan???)kedua sbb semua parents yg diterima dh lunaskan bayaran prasekolah & tiada pernolakkan dr pihak parents...(la hai..sapa la yg dh mohon pastu nk tolak bila berjaya dpt tempat..otak dok letak kat mana la..kat pala lutut kot..dia ingat ngan bdk kecik kot dia ngadap...aduhaiii...) ketiga sbb kami tak boleh sediakan 1 lagi tempat sbb nama2 ni dh diserahkan pd PPD..(ermmm tu smua alasan murah korang la..takkan la tak de belas ehsan dr pihak guru besar yg berlagak konon2 sekolah tu dia yg punya...kalo perlu saya sediakan meja,kerusi dan buku2 utk anak saya ni..saya sanggup la...asalkan anak saya dpt tempat di pra sekolah aliran perdana...)padahal nampak sgt yg mereka byk bg alasan dan mempertahankan alasan pernolakkan mereka...yg ke empat pula br la terkeluar tempias2.."bukan apa,nanti berlaku masalah pembelajaran pd anak2 lain dan dia juga..ye la dia ada masalah pendengaran kan tak silap saya..saya ada baca juga surat tu.."...ermmm,tiba saat otoman bertukar...hiyakkk...dushh..dushh...ok la,skrg kami malas dh nk main ngan org bawah..so sapa yg saya perlu jumpa lps nie...PPD?sapa yg berkuasa dlm PPD?kerani tu ckp Pn.zaiton...ok..Pn zaiton ni sapa?bagi no telepon dia..saya tak nak jumpa org bawahan..saya nk jumpa atasan trs...lagi 1 antara PPD ngan JABATAN mana tinggi lagi?kerani tu jwb jabatan...ok la, saya nk gi jabatan la..bg alamat jabatan dekat mana..tingkat berapa...hehehehe...pastu kerani tu pun bg la...saya nk no telefon sekolah...tak logik la sekolah dh beroperasi sethn tp tak de no telefon..so kerani tu pun bagi la no telefon sekolah dia...hahaha...

ok.. danial ada kelas speech..so jap gi mama coll cikgu dia minta surat sokongan lagi sekali..dan mama akan simpan smua surat2 yg berkaitan ngan sekolah danial..nk jadikan 1 file rujukan sepanjang perjalan seorang anak hearing impaired koklear implan di dunia nyata yg dipenuhi masyarakat yg masih minda tertutup dan pendidik2 yg memilih golongan mana yg mereka inginkan...jahat tauuuu

1 comment:

  1. Teruk sgt denial stage dia ni...semua reason dia ada disclaimer dia sendiri.... #redho sis

    ReplyDelete