16 July 2024

TRY TEST CI MODEL BARUUUU TAHUN 2016

CATATAN DITULIS PADA 29 NOVEMBER 2016

#DANIAL BERUMUR 10 TAHUN





Sejak berpeluang try processor baru brand Cochlear model KANSO bukan Kanzo (typo ejaan kat gambr) selama 3 minggu. Pada 26 Nov 2016 tempoh pinjaman kanso telah pun tamat dan kembali semula kepada processor Nucleus 5 (N5) Afiq Danial.
Ok, nota yang mama dapat dan perasan sejak bertukar processor ni. Ini hanyalah nota personal saya dan bukan ciplak orang punya.

31 Okt 2016 - 1st time try Kanso .
Peka, jelas ,tak perlu repeate, bebas bermain walaupun berpeluh, berbisik pun boleh respond tapi kena ingat ye, bukan pakai alat terus anak bagus. Ianya latihan, latihan dan latihan kena buat dan mapping anak juga main peranan juga. ( Afiq danial punya mapping alhamdulillah dah stabil , 15-20db dan bila ditambah pula dengan menggunakan alat ci yang bagus akan bagus la resultnya. Maksud saya Kanso ni lagi bagus dari N5. Berdasarkan pengalaman anak mengunakannya. Saya tak merumuskan brand lain sebab tak pernah pakai jadi mohon jangan salah faham). Panggil kat dapur dan dalam toilet pun boleh respond sekali tak perlu repeate. Kalau mama bercakap dengan Afiq Danial tapi dalam masa yang sama Awish (adiknya) sedang bercakap dengan along dekat sebelah. Dia still boleh respond dan dengar mama. Wah ! Mama yang rasa best tau. Rasa tak nak pulangkan je sampai dapat beli sendiri punya hahaha.. Konon lah tapu orang punya dah pinjam kena pulangkan. Kalau tak nanti dosa. Tak berkat anak pakai nanti progress pun tak nampak.




Saya difahamkan teknologi untuk Kanso sama je dengan N6 tapi sebab masalah peluh yang heavy, saya lebih memilih Kanso untuk Afiq danial ..
26 Nov 2016 - pulang Kanso
26 Nov 2016 - kembali semula pakai N5
28 Nov 2016 - mama perasan banyak kali Afiq Danial minta mama ulang bila bercakap, walaupun kadang bercakap berdepan , mama panggil dari dapur tiada respond dan dia cakap tak dengar kat sini ( depan) bising , pergerakkan terbatas sebab kena control peluh supaya tak kena kat processor N5. Petang semalam alat N5 start meragam macam biasa .. So sampai la ke malam Afiq Danial OFF mendengar.

Ok , sekian

Moga ada rezeki dapat KANSO ...aamiin

No comments:

Post a Comment