06 August 2024

SANTAI - SANTAI..

1) Bagaimana dan siapa parent mula2 yang anda kenal bila anak anda di diagnosis mengalami masalah pendengaran ?
2) Di mana anda mengenalinya ? Fb? Hospital? Blog ? atau dalam mimpi?
3) Pada tahun bila? ( jika masih ingat )
.


Afiq Danial lahir pada nov 2006 dan telah di diagnosis mengalami masalah pendengaran tahap profound pada lebih kurang hujung tahun 2007 ( tak ingat tarikh tepat)..actually agak lama juga berseorangan masa tu.. Lepas saya bangkit, ibu sekasut yang pertama saya kenal ialah mama muhammad kak Aishah Bucksey .. Anak kami operate ci sama tarikh dan admit sama ward kemudian join group FB kenal pula mama Tufayl iaitu kak Norziba Fazlina dari Kuantan secara alam maya pada tahun 2010.
.
1st saya jumpe mama Tufayl pada hari raya qurban kalau tak silap la tahun 2010 ..saya ke rumahnya di kuantan ketika balik raya rumah mak abah di Kuantan juga dan itu lah 1st time kami mengenali secara face to face .. Pada hari itu juga, saya membawa sebuah buku nota untuk catat segala ilmu dan sharing progress anak saya.. ye la, org cakap nak seribu daya tak nak seribu dalih ..baru berjumpa dah ambil kesempatan korek ilmu.

2010 pula secara alam maya di FB kemudian saya mengenali kak Azilla Aziz ibu Uzma dari Terengganu dan kak Nora Fiza ibu Iwana dari Terenggani juga .. Kami berempat bertentang mata di bengkel Sg.Buloh buat pertama kalinya .. Seterusnya berkembang la pengenalan saya dengan ibu2 Hear Me yang lain ..sweet memory untuk saya bila mengenali mereka2 semua walaupun ada yang tak pernah bersua muka ..ANDA BAGAIMANA?
.
Kemudian berpindah ke group wasap.. 1st family day HM buat kat Melaka ..sempoi2 je .. tapi berjalan lancar ..gigih bahagi kerja dengan mak2 ..seronok sangat dari kecik bilangan ibu2 kini semakin bertambah dan sama2 diskus untuk mendaftarkan sebagai Persatuan di ROS ..

Kepada yang mempunyai anak OKU pendengaran yang memakai alat pendengaran (Hearing Aids, Implan Koklea atau Bone Conductor) , dan mencari kumpulan sokongan ibubapa boleh mendaftar di link di bawah ini

Ingin mengetahui lebih lanjut tentang Persatuan Ibubapa Anak Masalah Pendengaran Malaysia? Boleh tekan link2 di bawah ..
 
Untuk mendapatkan berita aktiviti HEAR ME, boleh like and follow page FB HEAR ME
https://www.facebook.com/hearmemalaysia?mibextid=ZbWKwL

INGIN MEMBERI SUMBANGAN KEPADA PERSATUAN 
562263518168 MB Persatuan Ibubapa Anak Masalah Pendengaran Malaysia.

INGIN MEMBERI SOKONGAN DAN MENJADI AHLI HEAR ME?
https://hearmemalaysia.com/register/
(Boleh pilih Ahli Bersekutu (utk professional dan yg tidak mempunyai anak OKU pendengaran) dan ahli biasa (utk ibubapa yang mempunyai anak OKU pendengaran).

HULURKAN SOKONGAN DENGAN MEMBELI T-SHIRT HEAR ME
https://hearmemalaysia.com/product/rompers-hear-me-2-0/

TANDA SUPPORT, LIKE AND FOLLOW HEAR ME DI TIKTOK
https://www.tiktok.com/@hearmemalaysia?_t=8ipqJHFZHY9&_r=1

TANDA SUPPORT SUBSCRIBE YOUTUBE HEAR ME
https://www.youtube.com/channel/UCqSNUy0lEXQFgm_VztfGayA



Dari saya SETIAUSAHA HEAR ME 2024

No comments:

Post a Comment